bedankt opa!
wij zijn een familie verhaal
geleerd van opa
Kennis en plezier op het werk –
Waarom we doen wat we doen is omdat we er bijzonder goed in zijn. Al drie generaties lang weten wij wat belangrijk is als het gaat om bedrijfsmode, textieletikettering en het kiezen van de juiste kledingstukken. Daarbij hebben wij onze productieprocessen herhaaldelijk geoptimaliseerd en aangepast aan nieuwe, moderne normen.
Moderne normen? In 1951 zag het er anders uit…
Laten we bij het begin beginnen. In 1951 richtte Eduard Klostermann uit Heiligenhaus het bedrijf ekaha op. Wat zo ingewikkeld en mysterieus klinkt is een combinatie van naam en plaats van oprichting – Eduard Klostermann Heiligenhaus. Aangezien onze grootvader altijd al vertrouwd was geweest met textiel, maakte hij in 1951 kennis met een Amerikaans bedrijf dat textieldrukmachines vervaardigde en dat op zoek was naar vertegenwoordigers in Duitsland en Europa. Er ontstond al snel een grote synergie en de zaak kwam van de grond. In die tijd bestonden er echter nog geen “normen” – dus werd er veel geïmproviseerd en werd een oude caravan al snel omgebouwd tot de eerste mobiele textieldrukkerij van Europa. Opa Ede ging er vervolgens mee op Europese tournee. Denemarken, Noorwegen, Frankrijk, Engeland, Spanje… in die tijd was alles nog mogelijk zonder een vreemde taal te hoeven spreken… met gebarentalen.
Klein wordt groot
Met een Borgward door Europa –
In 1960 gingen ze op een grote Europese tournee. Met een Borgward en de omgebouwde caravan ging Opa Ede als “Dr. Textiel” op een grote reis. De kleine vertegenwoordiger voor Amerikaanse patchsystemen werd al snel een ondernemer in zijn eigen recht.
Volgende generatie
In 1988 nam Heribert Klostermann de leiding van ekaha over en dankzij hoge kwaliteitsnormen werd het bedrijf een van de belangrijkste leveranciers van textieletikettering in Europa. Aanvankelijk waren hotels, restaurants en ziekenhuizen ekaha’s eerste grote klanten. Dankzij de was-, kook- en reinigingsbestendige etiketteeroplossingen heeft het bedrijf met name in deze sectoren een goede naam kunnen verwerven.
Op een bepaald moment verschoof de aandacht naar dienstverlenende bedrijven die hun werknemers met bedrijfskleding wilden uitrusten. Zo begonnen de eerste samenwerkingen met grote fabrikanten van werkkleding en dergelijke. Naast de gebruikelijke en beproefde transferlabels en druktechnieken werd nu ook steeds meer gebruik gemaakt van borduurwerk.
Bestaande klanten voor meer dan 50 jaar
Ekaha is altijd in staat geweest om met nieuwe innovaties in de sector de concurrentie aan te gaan met grotere bedrijven. Inmiddels behoren bedrijven als VW, de Duitse strijdkrachten, Telekom en Airbus tot de klantenkring. De oudste bestaande klanten zijn al meer dan 50 jaar tevreden over de service en kwaliteit van ekaha.
de jonge wilde komen
Omdat de volgende generatie nu in de voetsporen van opa en papa treedt, moet alles moderner, kleurrijker en stoerder worden. Nou, niet zo erg, maar bij MIJO hebben we ook onze vaardigheden gebundeld om een echt cool fulfilment concept te kunnen aanbieden.
Onze knowhow van textieletikettering en bedrijfsmode komt nu samen met kennis en strategieën van e-commerce en textielgroothandel. Zo kunnen wij u het absolute all-round zorgeloos pakket aanbieden dat u verdient.